6 Haziran 2007 Çarşamba

Bilgisayar Hataları

Bilgisayar açıldıktan sonra çok sayıda hata sinyali veriyor

Uyarı seslerinin ve hata mesajlarının açıklaması çok kolaydır. Bilgisayarın açılışı sırasında çalıştırılan BIOSun POST (Power On Self Test) fonksiyonu hataları tespit eder ve buna uygun olarak mesaj verir. Video sisteminden kaynaklanan hataların ise görsel uyarı mesajları ile bildirilmesi mümkün de ildir. Bu nedenle PC hoparlörlerinden, genel olarak beep code olarak adlandırılan uyarı sesleri çıkartılır.

Örne in, bilgisayar açıldıktan kısa bir süre sonra PC hoparlöründen dokuz kısa uyarı sesinin çıkarılması, AMI BIOSlar için BIOSun kontrol toplamının do ru olmadı ı anlamına gelir. Bunun sonucunda bilgisayarın açılma işlemi kesilecektir. Bu hata BIOSun arızalandı ı veya BIOS güncellemesinin başarısız oldu u durumlarda ortaya çıkar.

Bilgisayarı, kapatıp tekrar çalıştırarak yeniden başlatın ve uyarı seslerini dikkatli bir şekilde dinleyin. Farklı Beep Codelarının anlamlarını kitabın sonundaki ekte bulabilirsiniz. Uyarı sesleri, bu konuda herhangi bir standart bulunmadı ı için bilgisayarda kullanılan BIOSun üreticisine ba lı olarak farklı anlamlara sahip olabilir.

BIOS üreticinizin ismini bilmiyorsanız, anakartının el kitapçı ına bakmalısınız. E er bu kitapçıkta da açıklayıcı bir bilgi bulamazsanız, ürünü satın aldı ınız bayie başvurabilirsiniz. E er bayi de yardımcı olamazsa, son çare olarak kendiniz kontrol etmelisiniz.

1. Bilgisayarı kapatın ve kasasını açın.

2. Tüm anakart kitapçıklarında, farklı yapıtaşlarının kart üzerindeki yerlerini gösteren bir plan bulunur. Bu planda, üzerinde BIOS yazan bir bileşeni arayın.

3. E er BIOSun yerini planda tespit ettiyseniz, anakart üzerinde arayın. Bu sırada BIOSun görünmesini engelleyen ek kartları da sökmek zorunda kalabilirsiniz.

4. Bu parçada her zaman, üzerinde üreticinin isminin bulundu u bir telif hakları yapışkanı bulunur. BIOS üreticisinin ismini buradan ö renebilirsiniz.

Beep codelarının anlamlarını kitabın sonundaki ekte bulabilirsiniz. Hata mesajı bilgisayarın belirli bir donanım bileşenine karşılık gelecektir. Buna ba lı olarak kitaptan uygun bölüme göz atarak, karşılaştı ınız sorunu çözmek için neler yapabilece inizi ö renebilirsiniz.

2.3.3 Hatayı bulamadım. Daha ne yapayım?

E er yukarıda bahsedilen sorunlarla karşılaşmadıysanız, teknik servis yardımı olmadan hatayı tespit etmek için bir şansınız daha var. Hata tespiti için POST Code kartı kullanmalısınız. Bu tür bir kartın maliyeti nispeten daha fazla olaca ı ve normal bir kullanıcının böyle bir karta sahip olması gerekmedi i için kitabın geri kalan kısmında POST Code kartına daha fazla de inmeyece iz. E er çevrenizde POST Code kartına sahip birileri mevcutsa, bilgisayarınızdaki hatayı söz konusu kartı kullanarak tespit edebilmek için yardım isteyebilirsiniz. Ancak bu tür bir imkanınız da yoksa karşılaştı ınız sorunu çözüme kavuşturmak için teknik servise girmekten başka çare kalmıyor.

Mavi forum

0 yorum: